2017-09-26, antradienis, 23:06.     Šiandien Lietuvoje saulė teka 07:26, leidžiasi 19:18, dienos ilgumas 11:52.
A1
SFR1 Raseiniai

Neegzistuojantys ūkiai: kaip britų prekybos tinklai vilioja pirkėjus?

2016-12-25, paskelbė Dienos NAUJIENOS
Neegzistuojantys ūkiai: kaip britų prekybos tinklai vilioja pirkėjus?

Balandžio pradžioje didžiausias prekybos tinklas Tesco pirkėjams pasiūlė 76 naujus produktus su asmeninėmis etiketėmis, kurios tarsi pagerbė to paties pavadinimo ūkius gamintojus –  Woodside Farms, Willow Farms, Redmare Farms ir eilę kitų. Naujienų kainos – vištų, kiaulienos, daržovių ir vaisių – beveik 20% mažesnės už rinkos kainas. Prekybos tinklo oponentai sako, kad tokiais pavadinimais ūkių neegzistuoja, kad po naujais prekių ženklais slepiasi įvairūs tiekėjai, tame tarpe ir užsienio šalių. Pavyzdžiui, mėlynės su prekės ženklu Rosedene Farms importuotos iš Ispanijos, obuoliai – iš Pietų Amerikos Respublikos. Pasak Tesco kompanijos vykdančiojo direktoriaus Dave Lewis, tokį taktinį sprendimą kompanija priėmė tada, kai specialistai išanalizavo vartotojų rinkos privalumus. „Aš neturiu ko slėpti, šie ūkių pavadinimai išgalvoti, mes kuriame naujus prekių ženklus, – sako Dave Lewis.

 

Analitikų nuomone asociacija su konkrečiais fermerių ūkiais sukuria produktų šviežumo ir natūralumo įvaizdį. Tokiu būdu ne tik viliojami, bet ir apgaudinėjami pirkėjai. Nuo to kenčia mažos parduotuvės, prekiaujančios išties šviežiais produktais. Ši marketingo gudrybė jau seniai naudojama prekybos tinkluose Lidl ir Aldi. Taigi dabar ją išbandė ir Tesco. Juolab, kad britų pirkėjai pirmenybę nuo seno teikia vietos produktams. Fermerišką produktų kilmę stengiasi reklamuoti ne tik prekybos tinklai, bet ir gamintojai. Antai košių ir avižinių dribsnių gamintojai Kellog Co и Generall Mills savo tinklalapiuose patalpino informaciją apie fermerius, kurie tiekia gamybai žaliavas. Wal-Mart parduotuvės siūlo pirkėjams į  išmaniuosius telefonus parsisiųsti specialią programėlę, kurios dėka galėtų nuskanuoti prekių pakuotę ir sužinoti apie produkto kilmę.  

 

Vienok ne visi ūkiai, kurių pavadinimus afišuoja prekybos tinklai, yra išgalvoti. Štai prekybos tinklas Waitrose savo parduotuvėse tiesiogiai transliuoja vaizdus iš savo ūkio Hampšyre. Pirkėjai gali matyti, kaip renkamas medus ar auga rapsai. Į filmavimą prekybos centras įtraukė net karves, prie apykaklių pritvirtinęs kameras. Taigi pirkėjai akivaizdžiai mato, kaip ir iš ko gaminami produktai.    

 

Kazimieras Šatas

Contact form

B1
B2
B3

Šios dienos vardadieniai

B4
B5
Orai Raseiniuose
B7a1
B7a2
B7a3
B7a4
B7a5
manoMiestas.lt

Redakcija:
mob. (8 691) 44 277
e.p. info@manomiestas.lt