2017-11-20, pirmadienis, 15:42.     Šiandien Lietuvoje saulė teka 08:14, leidžiasi 16:18, dienos ilgumas 8:3.
A1
SFR1 Raseiniai

Paauglių verslas: svarbu laiku pastebėti ir įvertinti

2016-12-26, paskelbė Dienos NAUJIENOS
Paauglių verslas: svarbu laiku pastebėti ir įvertinti

Pasaulyje yra pakankamai daug pavyzdžių, kai verslą sėkmingai sukuria mažamečiai mūsų vaikai. Svarbu laiku pastebėti jų idėjas ir laiku jas paremti. Ar gali tai būti namų verslas? Gali. Tiesą sakant, dažniausiai taip ir būna. Kai kuriems pavyksta namų verslą išauginti ir paversti solidžia kompanija.

 

Idėja verta 30 mln. dolerių

 

Idėja, kurią sugalvojo meno pamokoje šešiolikmetė Lindsay Phillips, atnešė jai 30 mln. dolerių pajamų per metus. 2007 metais įkurtoje kompanijoje „Lindsay Phillips“ šiandien dirba 35 samdomi darbuotojai. Tiesą sakant, idėja gana paprasta – moksleivė sugalvojo pliažines šlepetes su reguliuojamais raiščiais. Tai naudinga ir patogu, nes nebereikia pirkti krūvos šlepečių – įtempei raiščius, tiks mažesnei kojai, atleidai – didesnei. Šlepetės turi savo vardą – SwitchFlops. Kainuoja jos 35 dolerius, papildomi raiščiai – dar 12 dolerių. Šiandien šlepetės SwitchFlops parduodamos visame pasaulyje. 4000 parduotuvių prekiauja jos gaminiais. Mat be šlepečių jos kompanija gamina kitą avalinę (baleto šokėjų batelius, kambarines šlepetes, sandalus), rankines, šalikus. Artimiausiu metu Lindsay Phillips planuoja atidaryti kompanijos biurą užsienyje. „Pradžioje šlepečių SwitchFlops gaminimas man buvo tarsi hobis,  – sako Lindsay Phillips. – Aš dariau jas draugams, giminaičiams. Pirmieji modeliai turėjo sagas, vėliau aš ėmiau naudoti lipdukus. Galiausiai tėvai pasakė, kad mano idėja verta dėmesio ir reikia ją užpatentuoti“. Lindsay Phillips atliko savarankišką rinkos tyrimą ir išsiaiškino, kad tokių šlepečių niekas negamina. Patentavimo procesas užtruko ketverius metus. Po to sekė gamintojo paieškos bei naujo produkto išvedimas į rinką. Visą tą laiką Lindsay mokėsi mokykloje, vėliau koledže Rollins College, atostogų metu dirbo kompanijoje „Polo Ralph Lauren’s“, keliavo po pasaulį ir kaupė žinias bei patirtį dizaino ir avalinės gamybos srityse. Šlepetės su reguliuojamais raiščiais buvo pristatytos 2007 metais Orlande (Floridos valstijos, JAV) vykusioje parodoje Surf Expo Trade Show. Jei pirmieji šlepečių modeliai apėmė dešimties pagrindinių spalvų gamą, tai vėliau imta ieškoti originalių atspalvių. Pasak jaunosios verslininkės, pirkėjams unikali spalvų gama patiko – juk  kiekvienas nori išsiskirti iš minios. „Nūdienos technologijos leidžia kurti tokius produktus, kurie gali keistis atsižvelgiant į pirkėjų skonius“, – dalinasi mintimis Lindsay Phillips. Marketingo guru Randy Gage su tuo visiškai sutinka. Jis sako: suraskite paklausą ir ją patenkinkite. Išsiaiškinkite žmonių norus ir padėkite juos realizuoti. Lindsay Phillips šiuo patarimu vadovaujasi savo versle. Ji gamina šlepetes, kurios pirkėjams leidžia pasijusti išskirtiniais. „Keiskite savo išorę, o ne dvasią“, – nuolat kartoja Lindsay. 


 
Ar galima patobulinti šaldytuvą?

 

Andrew Shelton iš Indianapolio (JAV) patobulino šaldytuvą. Jam buvo 21 metai, kai ši idėja toptelėjo į galvą. Toptelėjo ne iš niekur – ją padiktavo situacija. Kartu su draugu jis nešė pilną gėrimų šaldytuvą, o menkiausias neatsargus judesys vertė nuo lentynų butelius. Štai tada koledžo studentas ir pagalvojo: galbūt yra patogesnis būdas pernešti atšaldytus gėrimus? Andrew sugalvojo naują tipą nešiojamo šaldytuvo, surado investuotojus ir gamintojus, tam tikslui įkūrė savo kompaniją. 

 

Kai Andrew Shelton pradėjo savo verslą, jis neturėjo nei patyrimo, nei žinių. Daug jam padėjo pažįstamų verslininkų patarimai. Neišvengta ir klaidų. Per aštuonerius metus jis pardavė 100 tūkst. nešiojamų šaldytuvų TrackPack Coolers. Andrew šaldytuvai panašūs į kuprinę, kuri gali sutalpinti 20 dvylikos uncijų talpos skardinių arba butelių. Buteliai sudedami keturiomis eilėmis, tarp kiekvienos eilės guldomi paketai su ledu. Taip saugomi buteliai neišsibarsto ir neišsilaisto. Praėjusiais metais nešiojamų šaldytuvų TrackPack Coolers prekyba atnešė daugiau nei milijoną dolerių pajamų. Šie šaldytuvai parduodami parduotuvėse „Kroger“, „Dick’s Sporting Goods“, „United Package Liquors“, Andrew Shelton svetainėje „TrackPack“, įvairiuose renginiuose ir parodose. Prekyboje Andrew pagrindinį dėmesį skiria galutiniam vartotojui. Verslininkas nepraleidžia nė vienos miesto šventės – jose jis susitinka su potencialiais pirkėjais ir pristato savo gaminį. Jo nuomone, tai svarbiausia siekiant kuo didesnių pardavimų. Verslo pradžioje, kai  Andrew nešiojami šaldytuvai nebuvo dar parduodami parduotuvėse, tai buvo bene vienintelis kelias gaminį pristatyti visuomenei. Šiuo metu vaikinas galvoja apie asortimento išplėtimą ir verslo plėtrą.



Paauglys įkūrė atrakcioną – namą su vaiduokliais

 

Jordan Renda – šešiolikmetis Creekside High School moksleivis. Tačiau jis jau savo kompanijos „Haunted Productions LLC“ prezidentas, savininkas ir naujo atrakciono „Night Terrors Haunted House“ sumanytojas. Vaiduoklių ir siaubo temos jaunąjį verslininką domino nuo vaikystės. Jam patikdavo sugalvoti įvairius triukus ir jais gąsdinti draugus bei tėvus. Prieš porą metų jam šovė į galvą mintis įkurti nedideliame savo miestelyje atrakcioną  – namą su vaiduokliais. Nieko panašaus čia nebuvo. Paauglys mintimis pasidalino su tėvais, supažindino juos netgi su verslo planu ir finansiniais paskaičiavimais. Tėvai neatmetė idėjos, nepavadino jos beviltiška ir nenaudinga. Priešingai, sūnų jie palaikė. Šeima aplankė visas parodas, kuriose buvo pristatomi panašaus pobūdžio atrakcionai, žinias gilino teminėse konferencijose. Galiausiai visas šeimos santaupas buvo nuspręsta investuoti į sūnaus idėją. Pradžioje buvo nusamdyti pramogų verslo konsultantai. Pastarieji padėjo išsiaiškinti šio verslo paslaptis. Maždaug metų prisireikė, kad mieste būtų pastatytas vaiduoklių namas. Atrakcionas duris lankytojams atvėrė 2009 metų spalio 2 dieną. Vaikinukas galvoja artimiausioje ateityje mieste įkurti ištisą originalių atrakcionų parką.

 

Liemenėlės ant kurių galima piešti



Aštuoniolikmetė koledžo studentė Rachel Segal į mados verslą įsiveržė su originalia idėja – ji sugalvojo flomasterius su kuriais galima piešti ant baltų liemenėlių. Kas galėjo pagalvoti, kad spalvingais flomasteriais išmargintas apatinis trikotažas atneš studentei krūvą pinigų ir nacionalinės televizijos šou žvaigždės šlovę. Milijono mergina dar neuždirbo, tačiau jau pardavė savo svetainėje „DoodleBra.com“ daugiau nei 1000 liemenėlių Doodle Bras (liemenėlės piešimui). Liemenėlės pasiūtos iš baltos medvilnės ir parduodamos kartu su netoksiškais bei lengvai nusivalančiais flomasteriais. Pakanka liemenėlę įprastu būdu išskalbti ir ant jos nelieka jokio piešinio. Kai liemenėlė išdžiūs, gali iš naujo ant jos piešti. Komplektas (liemenėlė plius flomasteriai) kainuoja 9,99 dolerio. Suprantama, pagrindiniai šio komplekto pirkėjai paauglės merginos, kurios linkusios pasilinksminti, pasimaivyti ir išbandyti savo jėgas dizaino srityje. Perspektyvaus verslo idėja Rachel Segal aplankė netikėtai, kai su draugėmis gulėjo pliaže ir iš neturėjimo ką veikti ėmė piešti ant savo maudimosi kostiumėlių. Draugėms tai atrodė kvailas užsiėmimas. O štai Rachel įžvelgė jame gilią prasmę. Ji tą „kvailą užsiėmimą“ pavertė verslu. Ir ,regis, perspektyviu. Sprendžiant iš televizijos reportažų, Rachel Segal netolimoje ateityje taps jauna milijoniere. Jauną verslininkę palaikė jos tėvas. Tai jis su  Kinijos ir Indijos gamintojais susitarė dėl apatinio trikotažo tiekimo. Iš kompanijos svetainės „DoodleBra.com“ matyti, kad piešiniams skirtos ne tik liemenėlės. Svetainėje piešimo tikslams parduodamos maikutės, kojinės, batai, bridžai ir įvairiausi aksesuarai. Taigi kartais į mados pasaulį su trenksmu galima ateiti nieko neturint, išskyrus, žinoma, originalią idėją.

 

Dešimtmetės verslas: papuošalai klausos aparatams



Kartais sunki liga ar įgimtas defektas tampa galingu stimulu verslo sukūrimui. Mes žinome ne vieną atvejį, kai panašaus likimo žmonės didelių pastangų dėka įkūrė kompanijas ir pasiekė puikių verslo rezultatų. Tačiau tai buvo suaugę žmonės. Dideli ir stiprūs. Pasirodo, įmanoma tai ir vaikams. Antai kompaniją „Haleigh’s Cherished Charms“ organizavo dešimtmetė silpnai girdinti Haley Scott. Klausos defektas iš mažens mergaitę slėgė. Pradėjusi lankyti mokyklą, ji buvo priversta nešioti klausos aparatą. Vyresnės mokyklos mergaitės stengėsi klausos aparatą slėpti po plaukais. Haley Scott priėmė kitokį sprendimą: klausos aparato ji neslėpė, priešingai – išstatė visų dėmesiui. Tiesa, jį papuošė gražiais papuošalais. Idėja patiko ir jai pačiai. Todėl kartu su seserimi ėmė modeliuoti įvairius papuošalus klausos aparatams. Šiame vaikiškame sumanyme mergaitės tėvai įžvelgė perspektyvią verslo nišą. Jie padėjo dukrai gauti patentą, įkurti kompaniją, gaminančią klausos aparatams papuošalus pagal Haley Scott eskizus. Papuošalus mergaitė gamina iš įvairių metalų, plastiko, Swarovski kristalų. Pirkėjų tarpe ne tik vaikai ir paaugliai – papuošalus perka ir suaugę žmonės. Beje, atskira papuošalų rūšis skirta vaikinams. Šie papuošalai parduodami svetainėje „Haleigh’s Cherished Charms“ ir kurčnebylių centruose.    

 

Kazimieras Šatas

Contact form

B1
B2
B3

Šios dienos vardadieniai

B4
B5
B6
B7a1
B7a2
B7a3
B7a4
B7a5
manoMiestas.lt

Redakcija:
mob. (8 691) 44 277
e.p. info@manomiestas.lt